کد خبر: 1219647
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
تنش بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی رفته رفته از قواعد درگیری خارج می‌شود و با هشدار‌های متقابل رهبران دو طرف هر آن احتمال درگیری گسترده وجود دارد.
تنش بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی رفته رفته از قواعد درگیری خارج می‌شود و با هشدار‌های متقابل رهبران دو طرف هر آن احتمال درگیری گسترده وجود دارد. رژیم صهیونیستی به مذاکرات دیپلماتیک یک‌هفته‌ای چشم دوخته تا شاید از عملیات حزب‌الله در جبهه شمالی خلاص شود و برای حفظ آبرو مدعی شده در صورت شکست گفت‌وگوها، درگیری‌های مرزی را گسترش خواهد داد؛ تهدیداتی که نیرو‌های مقاومت به آن وقعی ننهادند و با حملات موشکی به چند منطقه در اراضی اشغالی پاسخ این لفاظی‌ها را دادند تا نشان دهند که برای هرگونه سناریویی آماده‌اند. 
 
به گزارش «جوان»، درحالی که امریکا و فرانسه خود را به آب و آتش می‌زنند تا درگیری بین حزب‌الله و اسرائیل را کاهش دهند، اما به نظر می‌رسد این تحرکات دیپلماتیک موفقیتی کسب نکرده است. از این رو، رژیم صهیونیستی که از حملات مداوم حزب‌الله به ستوه آمده، به لفاظی و تهدید روی آورده تا شاید از این طریق امنیت شهرک‌های شمالی را تضمین کند. یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عاموس هوکشتاین، فرستاده ویژه امریکا در منطقه گفته حملات ادامه‌دار حزب‌الله به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه شمال، تل‌آویو را به تصمیم در مورد اقدام نظامی در لبنان نزدیک می‌کند. این درحالی است که روزنامه الاخبار به نقل از مقامات غربی نوشت که هوکشتاین معتقد نیست که جنگ در امتداد مرز اراضی اشغالی فلسطین و لبنان می‌تواند قبل از دستیابی به توافق برای آتش‌بس در غزه متوقف شود. این روزنامه همچنین گزارش کرد که امریکایی‌ها فکر می‌کنند حل‌وفصل دیپلماتیک میان بیروت و تل‌آویو باید شامل راه‌حلی برای اختلافات مرزی، به‌ویژه برای مزارع شبعا و استقرار ارتش لبنان در جنوب باشد. 
همزمان با ادعای گالانت، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی هم روز جمعه گزارش کرد که هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم دستور برنامه‌ریزی برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان را صادر کرده است. هالوی برای این کار ژنرال «چیکو تامیر» طراح عملیات زمینی در غزه را مأمور برنامه‌ریزی و تهیه نقشه برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان کرده است. 
صهیونیست‌ها سعی دارند با این تهدیدات، حزب‌الله را به عقب‌نشینی از حملات موشکی در حمایت از مردم غزه وادار کنند، اما مقاومت نشان داده که این تهدیدات خللی در عملیات آن‌ها ایجاد نخواهد کرد. ضرب‌الاجل اسرائیل برای حمله احتمالی به لبنان درحالی است که حزب‌الله هر روز هشدار می‌دهد که اگر دشمن دست از پا خطا کند عواقب سنگینی در انتظار آنهاست. 
 محمد رعد، نماینده مقاومت در پارلمان لبنان اخیراً هشدار داد که حزب‌الله هنوز در‌های تسلیحاتی خود را نگشوده است و در صورت جنگ از آن‌ها رونمایی خواهد کرد و دشمن صهیونیستی تاوان سنگینی خواهد داد. حتی حزب‌الله روز سه‌شنبه گذشته به شهرک‌نشینان کریات‌شمونا هشدار داد که خانه‌های خود را ترک کنند زیرا این منطقه را محو خواهند کرد. با وجود ادعای مقامات صهیونیستی برای حمله به لبنان، صهیونیست‌ها نظری متفاوت با رهبران‌شان دارند، زیرا به اذعان صهیونیست‌ها، در صورت درگیری با حزب‌الله، روزانه بیش از ۲ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد و شهرک‌نشینان حتی در تأمین مایحتاج روزانه هم با چالش جدی مواجه خواهند شد. با اینکه حزب‌الله هنوز از سلاح‌های قدرتمند و نقطه‌زن خود رونمایی نکرده و تنها مراکز حساس و نظامی اسرائیل را هدف قرار می‌دهد، اما ۸۰ هزار شهرک‌نشین از جبهه شمالی آواره شده‌اند و حاضر نیستند به خانه‌های خود بازگردند. خود مقامات غربی هم از قدرت آتش‌باری حزب‌الله به شدت نگران هستند و به همین دلیل دنبال این هستند تا این جنبش را از ورود به معادلات غزه بازدارند، اما تاکنون موفقیتی کسب نکرده‌اند. 
 حملات دامنه‌دار حزب‌الله 
 حزب‌الله بار دیگر برخی مناطق را در اراضی اشغالی هدف قرار داد. حزب‌الله پنج‌شنبه شب محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی را درهم کوبید. به گزارش شبکه الجزیره، در بیانیه حزب‌الله آمده است که نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بلندی‌های «الکرنتینا» هدف دو فروند پهپاد قرار گرفته‌اند. حزب‌الله اعلام کرد که این پهپاد‌ها با دقت به هدف اصابت کرده است. مقاومت لبنانی عصر پنج‌شنبه نیز اعلام کرد مقر تازه تأسیس فرماندهی نظامیان اشغالگر در منطقه لیمان واقع در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی را با آتش توپخانه هدف قرار داده است که بر اثر آن، خسارت جانی مستقیم به نظامیان اشغالگر وارد شد. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز درباره تحولات شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد: حزب‌الله لبنان با شلیک چندین موشک از داخل خاک آن کشور، پایگاه نظامی رأس‌الناقوره را در شمال الجلیل غربی هدف قرار داد. روزنامه عبری معاریو نیز تأکید کرد: حداقل ۱۰موشک از خاک لبنان به طرف رأس‌الناقوره شلیک شد.
برچسب ها: تل آویو ، آمریکا ، فرانسه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار